انواع داده ها (ساختار یافته و غیر ساختار یافته)
تا الان ما با انواع بسیاری از داده ها از لحاظ کمی و کیفی در مباحث آمار در مقاطع دبیرستان و حتی دانشگاه آشنا شده ایم.اگر با برنامه نویسی آشنا باشید، انواع داده در زبان های برنامه نویسی را هم می شناسید.اما در اینجا ما به نوع دیگری از دسته بندی داده ها قرار است آشنا شویم.
آیا تا به حال به این فکر کردید که به طور مثال پستی که در اینستاگرام آپلود می کنید یا نظری که در مورد یک محصول در وب سایت آن شرکت به اشتراک می گذارید، چه نوع داده ای است؟
همانطور که در متن قبل مطالعه کردی،متوجه شدید که داده ها هر روز با جهشی فزاینده رشد می کنند، بعضی از آنها ساختار دارند اما اکثریت آنها ساختار ندارند. برآوردها می گویند که تقریبا 20٪ از داده ها ساختار دارند ، در حالی که داده های بدون ساختار 80-90٪ از داده های تولید شده را تشکیل می دهند.
اما این ساختار یافته بودن و غیر ساختار بودن به چه معناست؟
هر دو نوع داده به روش های مختلف جمع آوری، پردازش و تحلیل می شوند ، با این حال، هدف یکسانی را شامل می شوند و آن هم استخراج اطلاعات برای تصمیم گیری های مبتنی بر داده است.
بنابراین تفاوت های داده های ساخت یافته و غیر ساختاری دقیقاً چیست؟